vrijdag 5 november 2010

AGD: 1ste Regiotraining in Mortsel

Donderdag 28 Oktober was het dan zo ver. Onze eerste regiotraining in de regioclub Mortsel…
Het was al vroeg verzamelen geblazen. Ik pikte Jelke, Chiara en Linde direkt na school op om kwart voor vier aan de ‘frituur’ van Weerde en de papa van Elina was zo vriendelijk om Elina en Alyssa na school zelf naar Mortsel te brengen. In de auto werden er boterhammetjes gegeten om wat energie op te doen en er eens goed in te vliegen. Aan het gebabbel en het gelach te horen, hadden ze er in ieder geval zin in! Ik kende de weg, dus de GPS werd thuis gelaten… al snel tot mijn grote spijt. Door werken kon ik de straat van de turnhal niet in. Hulplijn Jeremy dan maar gebeld (allee eigenlijk wel drie keer), die me veilig en wel via een andere weg naar de turnhal bracht. De andere meisjes stonden al te wachten op ons en het was dus haasten geblazen! Een blij weerzien vooral met Myrthe en Amina, de twee AGD-gymnasten van Gymflex die nu voor het tweede seizoen in Mortsel trainen met een topsportbeloftestatuut. En natuurlijk ook met Jeremy, onze trainer van vorig jaar.
Als eerste toestel hebben we brug gedaan. Valkip, kip met uitzwaai, basiszwaaien, ¾ reus… ze hebben het allemaal gedaan. De technische uitleg die Jeremy aan mij gaf en de extra oefeningen om tussendoor te doen, heb ik goed opgeslagen en zullen we in Mechelen zeker verder doen. Volgende toestel was grond: kurbettraining. Het was vechten om voor of na Myrthe of Amina te starten. Ook hier lieten mijn 5 benjamins hun enthousiasme zien. De enkele nieuwe oefeningen zoals kurbet flik op de dubbel-minitrampoline of de handstand kurbet flik vanop de plank boezemde eerst wat schrik in en deed de onzekerheid eventjes toenemen, maar al snel hadden ze de nieuwe elementen onder de knie. Als laatste was de kracht aan de beurt, Jeremy liet enkele oefeningen zien om verder te werken aan hun zwakke punten. Ook was er een lange buikkrachtreeks aan de orde. Ook hier was het vechten om een plaatsje naast onze ‘voorbeelden’, Amina en Myrthe. Ondanks dat dit best een zware reeks was, werd ook deze met de glimlach gedaan.
En toen was het alweer zeven uur en was de training afgelopen. Jeremy was tevreden over wat hij gezien heeft. Onze gymnasten waren blij dat jeremy zo positief was! Alleen spanning was wat minder, dus hier gaan we extra oefeningen voor doen!
Samenvatting: fijne en toffe training voor de gymnasten en erg leerrijk voor de trainster

Gtjes
Kristine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten